Ştefan Stoica, la bilanţ după trei ani în fruntea DRDP Craiova

stefan stoica drumuri Ştefan Stoica, la bilanţ după trei ani în fruntea DRDP Craiova poze

Consilierul județean Ștefan Stoica, candidatul PDL la funcția de președinte al Consiliului Județean Dolj, și-a anunțat demisia din funcția de director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova în cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat un bilanț al activității desfășurate în cadrul instituției.
“Este normal ca, după căderea guvernului noi, cei numiți în funcție de acel govern, să plecăm odată cu echipa de la nivel central. Cred că este momentul să părăsesc această instituție, să-mi dau demisia, având în vedere că am fost numit în această funcție”, a spus Ștefan Stoica.
Candidatul PDL la funcția de președinte al Consiliului Județean Dolj a arătat că, pe parcursul celor trei ani în fruntea DRDP Craiova, a reușit să atragă fonduri europene în valoare de peste 215 milioane de euro pentru reabilitarea unor drumuri naționale importante din județul Dolj, dar și pentru construcția infrastructurii conexe podului Calafat-Vidin. “Toate aceste proiecte în derulare au fost realizate datorită muncii întregii echipe din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri și subliniez faptul că nu le-am fi pus în practică fără susținere guvernamentală”,a spus Stoica.
Consilierul județean a precizat faptul că lucrările pe cele două tronsoane ale DN 56 Craiova-Calafat,având lungimea de 84 de kilometri, au fost deja demarate, iar reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria se află într-un stadiu avansat de execuție. “Termenul de execuție pentru reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria este mai 2013, însă, având în vedere că firma constructoare a ajuns deja la jumătatea lucrării, estimăm că reabilitarea se va încheia la finalul acestui an”, a spus Stoica.
Candidatul PDL la funcția de președinte al CJ Dolj a anunțat că, la finalul acestei luni, vor începe lucrările la centura Sud Craiova. “Această centură va tranzita Pielești, Cârcea, Malu Mare și va ajunge la Podari. Practic, vom scoate traficul greu din oraș și vom scăpa locuitorii Craiovei de disconfortul creat de poluare”, a spus Stoica.
Viceprimarul Mărinică Dincă, candidatul PDL la funcția de primar al Craiovei, a declarat că centura de sud a Craiovei vine să completeze strategia de dezvoltare a Craiovei, din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, degrevând Craiova de traficul greu, care generează poluare. “În momentul de față acest trafic intră în Craiova, pe de o parte, pe strada Caracal și traversează cartierul Valea Roșie și, pe de altă parte, pe Calea Severinului și Pelendava. Știm că locuitorii acestor zone sunt deranjați de praful și zgomotul generat de acest trafic însă, odată cu finalizarea lucrărilor la centura de sud, traficul greu va fi preluat de această variantă de ocolire, iar bulevardul Râului și strada Pelendava vor fi refăcute din bani europeni. Ca atare, există o imagine de ansamblu a dezvoltării Craiovei în următorii patru ani”,a spus Mărinică Dincă. Viceprimarul a declarat că centura de sud a Craiovei, la fel ca orice proiect de infrastructură, va atrage investitori în Craiova și va întări mediul de afaceri din oraș, ducând la dezvoltarea municipiului. “Programul Integrat de Dezvoltare Urbană, prin care sunt atrase fonduri europene, este doar primul pas în acest sens, însă marea provocare este perioada 2014-2020, pentru care bugetul se discută discută acum. Bătălia este să iei banii, dar mai ales să știi să-I repartizezi pentru refacerea străzilor, troturarelor și pentru amenajarea de parcări”, a mai spus Dincă.
Consilierul județean Ștefan Stoica a declarat că singurul drum național din județ pe care încă nu au început lucrări de reabilitare este Craiova-Bechet, pentru care există însă finanțare din partea Băncii Europene de Investiții, iar lucrările vor fi demarate până la sfârșitul anului. Potrivit acestuia, podul Calafat-Vidin va fi operațional până la sfârșitul anului. “Acest pod reprezintă o șansă foarte mare pentru sudul județului și va atrage foarte multe investiții în zonă. Partea românească s-a ținut de termene însă partea bulgară a avut întârzieri și a obținut o derogare pentru a finaliza podul până la sfârșitul acestui an”, a mai spus Stoica.