Școala Româno-Britanică sprijină școlile publice, în contextul COVID19, punând la dispoziție, gratuit, platforma sa de online learning

Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă (ARTI), prin proiectul Școala Româno-Britanică, dezvoltat în cadrul programului REPER, continuă să susțină accesul la educație al elevilor din mediul rural în vremea pandemiei.

În contextul pandemiei COVID19, elevii Școlii Româno-Britanice urmează cursurile online utilizând platforma proprie https://online.scoalabritanica.ro/ încă din 23 martie, având în prezent experiența necesară pentru a duce acest tip de învățare la un alt nivel.

 

La un an de la înființarea primei Școlii Româno –Britanice în Craiova, ARTI a demarat, în anul 2017, proiectul Școli Asociate SRB în cadrul programului Stop Analfabetism Drept Moștenire (SAD), pentru a asigura transferul de know-how și a oferi suport constant copiilor și învățătorilor din mediul rural. Proiectul ʺȘcoli asociate SRBʺ a pornit cu 15 elevi din clasa pregătitoare ai Școlii Drăgotești, azi beneficiari fiind peste 250 de elevi din clasa pregătitoare, clasa I, și a II-a  din 6 comunități rurale din județul Dolj (Drăgotești, Valea Stanciului, Gighera, Amarăștii de Jos, Băilești și Afumați).

 

Astfel, începând cu 01 mai 2020, cei peste 250 de copii din programul de Școli Asociate SRB au posibilitatea să înceapă școala online, utilizând gratuit platforma proprie a Școlii Româno-Britanice, având un profesor suport din cadrul SRB alocat învățătorilor din mediul rural, părinților și copiilor care întâmpină dificultăți.

 

Totodată, învățătorii interesați, din școlile publice din România, vor putea obtine acces gratuit la întregul conținut educational al platformei, până la sfârșitul lunii iunie 2020, pentru ei si copiii din clasele lor, prin transmiterea unui e-mail la adresa contact@scoalabritanica.ro.

coala romano britanica sprijina colile publice in contextul covid19 punand la dispozi ie gratuit platforma sa de online learning Școala Româno Britanică sprijină școlile publice, în contextul COVID19, punând la dispoziție, gratuit, platforma sa de online learning poze

Cristina Catană Bucă, fondator Școala Româno-Britanică:

„Din experiența noastră, este nevoie, pentru a face cu adevărat școală online, să existe un sistem coerent de lecții de predare/consolidare/evaluare, planificări adaptate predării online, resurse adaptate mediului digital. Educația online nu este un puzzle, iau asta de aici le trimit copiilor, mai fac un test îl trimit. Acest tip de educație are nevoie de standarde, rigoare, rutină, altfel se face haotic, iar noi vom asigura gratuit asta învățătorilor din România!” 

Școala Româno-Britanică va pune un call-center la dispoziția tuturor cadrelor didactice din învățământul primar, pentru a-i susține în orice incursiune de e-learning, în fiecare regiune de dezvoltare a țării, numărul 07EDUCAȚIE fiind centrala care va distribui învățătorul persoanei suport.

 

 

ARTI și-a propus să CONSTRUIASCĂ ȘCOLI drept modele educaționale, să EDUCE COPII pentru viitor, să ANTRENEZE RESURSELE comunității pentru a produce schimbări pozitive!

 

“România este în TERAPIE INTENSIVĂ pe educație și sănătate de ani de zile. Înteleg argumentul anti-online că nu au toți gadget -uri, deși nu l-am văzut în campania noastră de stopare a analfabetismului când spuneam ca e nevoie să ducem KITURI educaționale în rural pentru că unii vin la școală fără nimic, iar învățătorii luptă singuri cu sărăcia, abandonul, violența domestică și lipsa de resurse. Noi chiar asta încercăm, împreună cu Asociația EDUFOR, să reușim să asigurăm tablete conectate la internet pentru toți copiii din județul Dolj, dar în realitate autoritățile locale pot aloca aceste sume către tablete cu net pentru școli și acestea sa fie oferite in custodie copiilor, urmând să rămână în patrimoniul școlii.

În școala virtuală, chiar dispare bullyingul din pauze legat de cum e îmbrăcat unul sau altul sau cum miroase etc. Aici, este fiecare în ecranul său, la fel, indiferent că unul are tabletă, telefon, laptop sau desktop. Suntem ipocriți sa credem ca digitalizarea se va face pentru toată lumea, deodată. E nevoie de timp, de modele, de exemple de succes, de curaj, implicare, investiții.

Da, realitatea este ca școala online adevărată o vor începe câțiva, dar cu siguranță este o alternativă pe viitor pentru acei copii care nu au acces la școală pentru că iarna e nevoie sa meargă 10 km prin zăpadă, pentru acei învățători care fac naveta prin viscol, este o variantă pentru epidemiile de tot felul, este o variantă pentru a menține o rutină de învățare a copiilor, indiferent de locul fizic în care se află. Pentru cei care nu vor avea acces la educație online, școala este obligată să asigure educația remedială. Merită să accesibilizăm educația online pentru toți copiii!” menționează Cristina Catană Bucă.

ARTI are același motto de 17 ani: FAPTUL CA NU POTI FACE TOTUL NU ESTE O SCUZA PENTRU A NU FACE NIMIC. De aceea implicarea sa în comunitate, pentru diminuarea impactului COVID19, s-a făcut pe toate planurile, prin toate proiectele.

Cei care doresc să susțină programul STOP ANALFABETISM DREPT MOȘTENIRE powered by ARTI o pot face printr-un SMS de 2 euro recurent la 8844 cu textul ABECEDAR sau prin oricare din variantele disponibile pe site-ull propriu.

 

***

ȘCOALA ROMÂNO-BRITANICĂ

Școala Româno-Britanică este un proiect conceput drept un model educațional aplicat, care ilustrează bunele practici din sistemul de învățământ al Marii Britanii, Franței, Suediei și Statelor Unite ale Americii, adaptate contextului național și particularităților regionale și locale. Proiectul Școala Româno-Britanică are drept scop construirea un model educațional sub forma unui concept replicabil integral sau parțial în rândul comunitaților locale din România. În acest moment există 3 astfel de școli în România: două la Craiova și una la Suceava, urmând ca în anii următori să fie dezvoltate noi astfeld e unități de învățământ în întrega țară.

 

Despre Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă

Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă este o asociație non-profit, care activează de 17 ani, având ca misiune implicarea tinerilor în dezvoltarea comunităților din care fac parte. A derulat peste 300 de proiecte, cu 10.000 de beneficiari direcți finali. În prezent, are în implementare șase programe umbrelă ce dezvoltă la rândul lor diferite proiecte la nivel local sau national. Acestea sunt: Centrul de Voluntariat VOLUNTARIS, REPER (in cadrul caruia sunt dezvoltate proiectele Școala Româno-Britanică, conceptul comunitar EduBenefits), Centrul de Training, CISO – Centrul de insertie socială și stimulare a ocupării, SAD (Stop analfabetismului drept mostenire – Scoli asociate, Școala de Vară la Țară), SUPORT (Centrul de informare și consiliere pentru copii și părinți – serviciu social acreditat).