Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De-aia l-am adus pe Șova!

tren hyperion gara craiova 1 Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De aia l am adus pe Șova! poze

Trenul electric Hyperion, produs la Craiova de cei de la Softronic, a fost inaugurat azi de premierul Victor Ponta și doi miniștri, parcurgând demonstrativ ruta Craiova – București.

gara craiova 1 Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De aia l am adus pe Șova! poze

Ponta e la a doua întâlnire cu trenul oltenesc, după ce a vizitat în urmă cu o lună fabrica Softronic.

Premierul a sosit în gara Craiova alături de vicepremierul Liviu Dragnea și de ministrul Transporturilor Dan Șova.

ponta olguta 1 Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De aia l am adus pe Șova! poze

 „Am promis în urmă cu o lună că vin şi facem primul drum cu un tren electric românesc, un tren care arată mai bine ca orice tren din Germania, Franţa sau America şi sunt absolut convins că de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am văzut că facem şi locomotive, după 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mândri şi eu o sa fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, în toată Europa”, a spus Ponta.

ponta olguta 2 Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De aia l am adus pe Șova! poze

Atenționat de jurnaliști că trenul nu prea are șanse să-și merite denumirea „de mare viteză” pe ruta Craiova – București, prim ministrul a replicat că dă în lucru problema lui Dan Șova. „Este aşa din cauza şinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am, adus pe domnul Şova, să facă şi şina, pentru că tren avem”, a spus Ponta.

Ulterior, premierul s-a declarat satisfăcut și de modul în care rulează trenul, nu numai de aspect. !

tren hyperion gara craiova 2 Ponta la Craiova, la lansarea „Hyperion”: Tren avem, șină ne mai trebuie. De aia l am adus pe Șova! poze

„Acest tren arată şi merge la standardele cele mai înalte. Am fost cu trenuri şi în alte părţi ale lumii, în Franţa, în Germania, în America şi nu e cu nimic mai prejos trenul oltenesc şi acum rămâne să muncim să dotăm companiile cu cât mai multe asemenea facilităţi, pe de o parte, iar partea cea mai grea este să facem şi infrastructura feroviară la nivelul unor asemenea trenuri. E ca la partea rutieră – maşini facem şi la Dacia, şi la Ford, maşini ca în occident, dar nu avem drumuri ca în occident, la fel va fi şi cu trenul”, a precizat Victor Ponta.

Hyperion, tren de concepţie românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosită şi în alte ţări .Hyperion, prima ramă electrică din România, cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.