Pasaj de cauciuc peste Valea Vlăicii din Craiova

m vot consilieri pdl Pasaj de cauciuc peste Valea Vlăicii din Craiova poze

Pasarela de la km 0 s-a lungit prin surprindere cu 200 de metri şi s-a umflat cu 240 de miliarde de lei vechi.

Consilierii locali votează în şedinţa de joi un nou studiu de fezabilitate (al treilea) pentru pasajul supra-teran din Valea Vlăicii. Toată documentaţia a fost refăcută după ce arhitecţii angajaţi de primărie şi-au dat seama că au uitat la proiectare un mic detaliu: strada Romul.
Proiectul de hotărâre apărut peste ordonea de zi a şedinţei din 24 iunie prevede aprobarea unei noi variante a studiului de fezabilitate pentru realizarea pasarelei care urmează să asigure trecerea de pe Calea Bucureşti pe bulevardul Nicolae Titulescu, peste intrsecţia de la km. 0. Primul studiu comandat de primărie pentru această investiţie datează din decembrie 2008, fiind refăcut ulterior în toamna anului trecut, pentru a fi pus în acord cu proiectul tehnic. Din câte se pare însă, două hotărâri de consiliu local nu au fost de ajuns, aşa că aleşii craioveni sunt chemaţi s-o voteze şi pe a treia, care, nu numai că modifică soluţia tehnică, ci şi umflă costul estimat al întregului proiect.
Astfel, dacă SF-ul anterior propunea realizarea unui pasaj supra-teran cu o lungime de 318 metri, la o valoare de 8,3 milioane de euro sau 32 milioane de lei noi (320 de miliarde delei vechi), peste iarnă investiţia planificată de primărie s-a lungit cu vreo 200 de metri, ajungând la 545 de metri lungime, şi s-a şi scumpit cu câteva milioane de euro, costând în varianta propusă acum consiliului local 13,4 milioane de euro sau 56,7 milioane de lei noi. Diferenţa este de 5,1 milioane de euro, respectiv 24 milioane de lei noi, adică nu mai puţin de 240 de miliarde de lei vechi. Mai merită menţionat că primul studiu de fezabilitate aprobat de consilierii locali pentru pasajul subteran prevedea un cost de doar 27 de milioane de lei noi (7 milioane de euro), ceea ce înseamnă că, în mai puţin de doi ani, costul estimat al proiectului s-a dublat.
Şi mai simpatic decât costul săltat al întrgeii operaţiuni este motivul care stă la baza scumpirii. Edilii craioveni, cot la cot cu proiectanţii de la Grant CPC, constituiţi în grup de arheologi amatori, au descoperit o hibă în plan. Anume că pasajul menit să fluidizeze traficul la km 0, adică intersecţia dintre străzile Calea Bucureşti, Ştefan Cel Mare, Brestei, Unirii şi Titulescu, lăsa nefluidizată taman strada Romul, pitită de agerimea proiectanţilor taman lângă sediul primăriei. “Urmare a întocmirii proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie s-a constatat că, pentru a fluidiza circulaţia în zona intersecţiei cu strada Romul este necesară prelungirea pasajului astfel încât să se permită accesul din strada Romul pe ambele sensuri ale strazii Calea Bucureşti”, se arată în raportul întocmit de angajaţii primăriei. Trebuie menţionat că vorbim de fluidizarea traficului pe o stradă cu sens unic de pe care ies în week-end pe Calea Bucureşti numai locatarii, căci în fiecare săptămână traficul auto în centru este blocat.