Opera Română Craiova nu a girat manifestația care a avut loc în fața clădirii Teatrului Național „Marin Sorescu”, în seara zilei de 19 ianuarie 2020, înainte de începerea spectacolului „Liliacul”

În urma manifestației care a avut loc în fața clădirii Teatrului Național „Marin Sorescu”, în seara zilei de 19 ianuarie 2020, înainte de începerea spectacolului „Liliacul” de Johann Strauss-fiul, susținut de Opera Română Craiova, precum și în urma unor opinii exprimate ulterior în spațiul public, reprezentanții Operei Române Craiova doresc să facă următoarele precizări:

  1. Opera Română Craiova nu a fost înștiințată de promotorii acțiunii despre intenția de a manifesta înaintea spectacolului, nu a girat, așadar, în niciun fel manifestația și niciun angajat al Operei Române Craiova nu a participat la acțiune.
  2. Intenția acțiunii nu ne este cunoscută, însă subiectul acesteia, respectiv lipsa unei săli de spectacole, ne preocupă cu stringență, întrucât artiștii, angajații și publicul fidel Operei Române Craiova sunt cei care au cel mai mult de suferit în urma acestei situații.
  3. Dorim să credem că manifestația de duminică seara a fost un semn de simpatie față de Opera Română Craiova și nu a fost folosită ca un instrument politic.
  4. Subliniem că, începând cu anul 2013, reprezentanții Operei din Craiova s-au aflat într-un dialog permanent și constructiv cu autoritățile locale în ceea ce privește începerea lucrărilor de reabilitare a sălii de spectacole. În data de 8 martie 2018, Primăria Municipiului Craiova și Consiliul Local Craiova au predat clădirea Colegiului Național Carol I Craiova către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice – prin Compania Naţională de Investiţii, fiind vorba despre reabilitarea unui imobil monument istoric de categoria A.
  5. Ținând cont de faptul că rezolvarea situației presupune o lucrare de o complexitate majoră, considerăm că DIALOGUL PERMANENT cu autoritățile decidente este demersul pe care Opera Română Craiova îl poate face pentru remedierea cât mai rapidă a situației dificile în care se află atât artiștii și spectatorii Operei Române Craiova, cât și elevii și cadrele didactice ale Colegiului Național Carol I. 
  6. Dacă dialogul va stagna sau nu va avea rezultatele așteptate, luăm în considerare posibilitatea unui protest public, fără a apela la organizații sau partide politice. Acest lucru nu înseamnă că vom respinge orice formă de solidaritate din partea persoanelor care doresc în mod corect să sprijine un deziderat atât de important pentru cultura craioveană. În acest caz acțiunile noastre vor avea decența pe care o presupune responsabilitatea față de imaginea Operei Române Craiova de instituție de cultură emblematică în peisajul regional și național.