Marijean, tot cu ochii pe Masterplan: Oltenia nu a primit nimic!

marijean pnl dolj 21 Marijean, tot cu ochii pe Masterplan: Oltenia nu a primit nimic! poze

Europarlamentarul de Dolj, Marian Jean Marinescu, continuă cursa de urmărire a Masterplanului de transporturi scos pe piață de ministrul Ioan Rus și modificat apoi în câteva rânduritrans Marijean, tot cu ochii pe Masterplan: Oltenia nu a primit nimic! poze.

Marinescu critică documentul transmis Comisiei Europene cu privire la soarta tarnsporturilor din România în următorii 15 ani, susținând că Oltenia rămâne repetentă pa mari proiecte de infrastructură și somând edilii și parlamentarii de la putere să facă lobby pentru o conexiune a Olteniei cu Europa.

„Să vă spun despre Oltenia, care în ceea ce priveşte Masterplanul de Transport nu a primit nimic, în special pentru 2014-2020, pentru că dacă cineva ar fi avut grijă de Oltenia şi dacă ar fi vrut să facă autostrada Craiova-Piteşti, ar fi făcut-o cu bani europeni. După mine este o poveste. Craiova – Piteşti este inclusă în acest Masterplan, perioada de realizarea este 2016-2020, dar noi tot auzim că se va face din 2012, aşa ne spunea pe atunci premierul Ponta. E un proiect în parteneriat public-privat, ceea ce înseamnă că trebuie să fie un proiect bancabil, adică firma care vine să poată să ia un credit de la bancă, adică să aibă un plan de afaceri foarte solid în spate. Vă reamintesc că mai este o autostradă propusă să fie construită tot în parteneriat public-privat, Comarnic-Braşov, care nu poate demara de ani de zile. Acel proiect nu este bancabil, cu un trafic de două-trei ori mai mare ca cel de la Craiova-Piteşti, deci după părerea mea este foarte greu de presupus că se face această autostradă Craiova-Piteşti. Craiova-Pitești poate fi rezolvată foarte simplu cu două centuri – la Balș și la Slatina, care trebuie făcute, nu din Masterplan, ci din bun simț. Nu sunt vești mai bune nici pentru Craiova – Calafat. Bulgaria face o autostradă Sofia-Vidin, adică pe partea cealaltă a Podului, la noi, nu este nimic până-n 2030. Curios este faptul că la acest Masterplan bulgăresc este aceiaşi firmă de consultanţă. Aşadar, ori acolo s-au făcut presiuni să se introducă autostrada pe coridor european şi pe reţea centrală de drumuri europene, ori la noi s-au făcut presiuni asupra lor să nu se introducă această autostradă.  În plus, pe la noi prin regiune trece reţeaua centrală de drumuri europene, nu pe la Braşov şi noi suntem regiunea care aducem bani pe Coeziune de la Bruxelles, noi şi cu moldovenii, din păcate pentru că suntem săraci, iar banii vin pe diferenţa dintre regiuni. Şi bani se duc în altă parte prin proiecte. Există autostrada Szeged-Novi Sad-Belgrad-Nis, Belgrad e gata de 30 de ani, între timp, sârbii din sărăcia lor au făcut Novi Sad-Belgrad, iar împreună cu ungurii s-au dus până la Szeged. Bulgarii au anunţat că vor face până-n 2016 autostrada Sofia-Nis. În momentul acela zona asta va fi ocolită definitiv. Am avut întâlniri cu toată lumea şi la Bruxelles şi la Bucureşti, cu d-na Creţu mă văd zilele următoare. Trebuia să ne întâlnim deja, dar s-a îmbolnăvit brusc, cu o jumătate de oră înainte de ora programată. O să fac interpelări şi la Comisie, la toate nivelurile, dar vreau să mai transmit un ultim mesaj către parlamentarii de Dolj, câtre reprezentanţii administraţiei publice locale şi judeţene să vină alături de mine să facem un demers constructiv şi să nu lăsăm Oltenia nelegată la Europa”, a declarat Marian Jean MArinescu, la conferința de presă de duminică a PNL Dolj.