ISU Oltenia: 11 februarie – Ziua Europeană 112

112 ISU Oltenia: 11 februarie – Ziua Europeană 112 poze

Potrivit Directivei 98/10/EC, 112 este numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru toate statele Uniunii Europene, la care se răspunde în mai multe limbi de circulaţie internaţională, apelabil gratuit de la terminalele conectate în reţelele de telefonie fixă, mobilă sau alte sisteme, urmând ca pentru început acesta să fie introdus în paralel cu cele deja existente. Comisia Europeană, Parlamentul European şi Consiliul au declarat ziua de 11 februarie Ziua Europeană 112, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu.

Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă este constituit în scopul furnizarii către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor. Pentru furnizarea Serviciului de urgenţă 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar.

Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (poliţie, pompieri, ambulanţă) în timpul unei situaţii de urgenţă. Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile. În România apelarea numărului unic de urgență 112 de la un telefon mobil este posibilă doar dacă acesta deține un SIM (cartelă) valid, cu sau fară credit.Dacă vă aflați într-o zonă în care furnizorul dumneavoastră de telefonie mobilă nu are acoperire și trebuie să sunați de urgență la 112, nu disperați. Apelul la 112 va fi preluat de alt operator de telefonie mobilă care are acoperire în zona respectivă. Apelul de la un telefon mobil cu cartelă reîncărcabilă nu furnizează identitatea dumneavoastră. În acest sens trebuie să răspundeți corect la întrebările operatorului si să dați amănunte despre locația exactă a urgenței (puncte de reper).

Când apelăm 112?

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Dacă apelați Serviciul de urgență 112 trebuie să anunțați:

– Ce urgență aveți;

– Unde este urgența;

– Unde vă aflați;

– De la ce număr de telefon sunați;

– Cum vă numiți.

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneți la telefon pentru a fi puși în legătură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunați din nou. Rămâneți calmi și răspundeți la toate întrebările; nu închideți până când nu vi se cere acest fapt.

 

În anul 2014 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia” al Judeţului Dolj a primit, prin intermediul SNUAU 112, 29.484 apeluri, în medie 81 pe zi.  Din acestea  8875 au constituit situaţii de urgenţă, în medie 24 pe zi. Comparativ cu anul 2013 numărul acestora a crescut cu 21%, ca urmare creşterii solicitărilor de răspuns pentru acordarea prim-ajutorului medical calificat.

 

Sunați la 112 doar dacă aveți o urgență!

Serviciul de urgență 112 funcționează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.

 

Compartimentul Informare și Relații publice