HEINEKEN anunță câștigătorii programului HEINEKEN pentru Comunități, ajungând la o investiție totală de peste 1,9 milioane RON

 

 

București,1 august 2016HEINEKEN anunță câștigătorii ediției 2016 a programului HEINEKEN pentru Comunități, dezvoltat în parteneriat cu Asociația CSR Nest. În acest an aria de implementare a proiectelor s-a extins la nivelul celor patru județe în care HEINEKEN este prezentă cu fabrici: Constanța, Dolj, Harghita și Mureș. Până în prezent, compania HEINEKEN a investit prin programul HEINEKEN pentru Comunități peste 1,9 milioane RON în 40 de proiecte, din care 7 sunt în faza de implementare.

 

Anul acesta, ONG-uri și instituții publice din cele patru județe au putut înscrie unul sau mai multe proiecte care să răspundă direcției strategice a programului HEINEKEN pentru Comunități stabilită pentru anul 2016, pentru fiecare județ:

 

  • CONSTANȚA: creșterea gradului educațional în rândul copiilor, tinerilor și adulților prin educație formală și non-formală în privința sănătății și a unui trai sănătos (Educație);

 

  • DOLJ: creșterea gradului de educație și responsabilizare privind consumul abuziv de alcool în general și restricționarea comercializării băuturilor alcoolice către minori (Sănătate);

 

  • HARGHITA: dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și adulților din județul Harghita pentru a încuraja spiritul întreprinzător și recunoașterea oportunităților economice în vederea creării unei afaceri (Antreprenoriat);

 

  • MUREȘ: îmbunătățirea calității vieții, prin dezvoltarea de soluții sau servicii pentru membrii comunității (copii și persoane vârstnice) care răspund nevoilor locale comunitare (Social).

 

Cele patru direcții strategice au fost identificate împreună cu reprezentanți ai societății civile, autorităților publice locale și mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. În urma evaluării de către reprezentanții HEINEKEN pentru Comunități a aplicațiilor depuse au fost desemnați unul sau mai mulți câștigători pentru fiecare județ, care au primit o finanțare cuprinsă între 5.000 RON și 80.000 RON.

 

„Susținerea comunităților în care ne desfășurăm activitatea este una dintre prioritățile noastre, iar prin programul HEINEKEN pentru Comunități sprijinim acele proiecte care se pliază pe nevoile celor patru comunități. Și în acest an am identificat în fiecare din cele patru județe în care suntem prezenți cu câte o fabrică, proiecte care vor avea un impact pozitiv, investiția totală în programele dedicate comunităților depășind 1,9 milioane RON,” spune Onno Rombouts, Managing Director, HEINEKEN România.

 

La nivelul celor patru județe, în ediția 2016 a programului HEINEKEN pentru Comunități s-au înscris 40 de proiecte, din care 15 în județul Constanța, 10 în județul Mureș, 8 în județul Harghita și 7 în județul Dolj.

 

Câștigătorii programului HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2016:

 

  • Județul Constanța: Biblioteca Municipală Medgidia Filiala Nord, cu proiectul: “Consiliere, orientare, responsabilizare prin abordare informativă – CORAI”;
  • Județul Dolj: Asociația Evolve cu proiectul “Stop abuzului de alcool”;
  • Județul Harghita: Asociația VOX IUVENTUTIS cu proiectul “Tușnad HUB – centru de dezvoltare pentru antreprenori sociali”; Asociatia Pro Nicolești Ciuc cu proiectul “Pas cu pas”; Asociatia Elfi cu proiectulPlanta vie din hârtie”;
  • Județul Mureș: Asociația Casa Educației Reghin cu proiectul “Centru pentru Resurse Comunitare Reghin”; Fundația Buckner cu proiectul “Pod între generații”.

 

Prin îmbunătățirile pe care le-am adus în acest an programului HEINEKEN pentru Comunități ne-am propus să oferim mai multă flexibilitate aplicanților și câștigătorilor, dându-le posibilitatea de a propune proiecte care vin în întâmpinarea unor probleme punctuale și proiecte care prin mecanismul de desfășurare își pot asigura sustenabilitatea pe termen mediu și lung”, spune Sergiu Sebesi, președintele Asociației CSR Nest.

 

 

Despre HEINEKEN pentru Comunități:

Programul HEINEKEN pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better World”, și are ca obiectiv sprijinirea comunităților locale în care compania operează prin investiții în proiecte relevante pentru acestea.

Prin programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, compania a investit la nivel național în perioada 2011-2015 peste 1,6 milioane RON în 33 de proiecte care au implicat peste 1.500 de voluntari și au avut mai mult de 440.000 de beneficiari totali (direcți și indirecți). Rolul Asociației CSR Nest în cadrul programului HEINEKEN pentru Comunități este de a asigura implementarea sa eficientă și de a coordona desfășurarea proiectelor câștigătoare din cele patru comunități locale, oferind suport și know-how pe toată durata de implementare a acestora. Pentru mai multe informații despre programul de responsabilitate socială HEINEKEN pentru Comunități, vizitați website-ul dedicat:www.heineken-pentru-comunitati.ro.