Gheorghe Duduială către conducerea primăriei: “Mandatul care urmeaza să se incheie, a eşuat lamentabil”

pntcd pnl 004 Gheorghe Duduială către conducerea primăriei: Mandatul care urmeaza să se incheie, a eşuat lamentabil poze

În cadrul unei conferinţe de presă care s-a desfăşurat astăzi la sediul PNŢCD, liderul de la nivel local, Gheorghe Duduială, a atras atenţia conducerii primăriei din Bănie asupra problemelor cu care se confruntă zilnic craiovenii.

“Peste aproape o luna de zile se incheie un nou ciclu electoral. Ne propunem sa facem o analiza succinta a modului in care arata urbea noastra la incheierea acestui mandat. Ca orice om onest, nu poti sa nu constati ca starea orasului s-a imbunatatit intr-o oarecare masura in cei patru ani de mandat ai actualei conduceri. S-au modernizat o parte din arterele principale ale orasului, s-au creat locuri de parcare, s-au facut amenajari peisagistice suplimentare. Dar cu ce pret?

In primul rand, calitatea lucrarilor este indoielnica.Pe majoritatea strazilor pe care s-au realizat lucrari de reparatii au aparut deficiente: fisuri si gropi in carosabil, desprinderea gurilor de canal din carosabil, desprinderea si disparitia dalelor de pe trotuare, deteriorarea garduletelor din plasa metalica etc.Ce contracte o fi incheiat Primaria cu executantii acestor lucrari, carora nu a reusit sa le impuna remedierea deficientelor in cadrul perioadelor de garantie de buna executie, mai ales ca aceeasi executanti au impanzit strazile orasului si in acest an pentru a realiza alte lucari?

Exista alte strazi, pe care s-au facut anual plombari si lucrari de mantuiala, iar acum se prezinta ca dupa bombardament (C. Brancusi, Bariera Valcii, podul peste statia de triaj CFR etc.).Trebuie sa ai mare curaj sa te aventurezi pe aceste strazi, deorece risti sa-ti distrugi mijlocul de transport. Dupa cum se prezinta lucrurile, se pare ca actuala conducere a Primariei este sabotata din interior, chiar de personalul angajat, cu sarcini in verificarea calitatii lucrarilor. Probabil ca acest personal a uitat sa informeze conducerea asupra starii deplorabile a strazilor. In acest moment, Craiova pare un oras blocat. Circulatia rutiera a devenit un cosmar. Blocarea unor artere importante, a paralizat complet traficul in oras. La inceputul mandatului, actuala conducere a Primariei, a promis un volum mare de lucrari in vederea reabilitarii termice a blocurilor din oras. Dupa patru ani, rezultatul este dezastruos.Dupa cate se pare, au fost reabilitate termic vreo patru-cinci blocuri (zona Aeroport). In conditiile in care in tara este o cursa infernala pentru obtinerea fondurilor necesare executarii acestor lucrari, ce s-a realizat in Craiova in acest domeniu este nesimnificativ. In conditiile liberalizarii preturilor la agentul termic de incalzire, reabilitarea termica a blocurilor era esentiala pentru reducerea facturilor aferente incalzirii. De ce nu o fi tratat primaria noastra cu seriozitate aceasta problema a cetatenilor?

 

Multitudinea de santiere deschise in oras, creeaza un mare disconfort concitadinilor nostri. La sala Polivalenta lucrarile nu se mai termina, desi santierul este deschis cu multi ani in urma.In acest timp, sporturile de performanta din oras se desfasoara pe unde apuca, in sali neadecvate. Poate ca si din aceasta cauza sportul de performanta craiovean se afla in cadere libera. Pasajul suprateran de la km 0 se afla si el in intarziere, si nu are un termen precis de finalizare. Cat de mult va fluidiza acest pasaj circulatia in oras, ramane de vazut. Deocamdata este o certitudine ca a incurcat-o foarte tare. Aceste investitii au secatuit bugetul local si i-a indatorat pe craioveni pe multi ani de aici in colo. In concluzie, la momentul bilantului, Craiova se prezinta cam asa :

  • strazi pe care se circula greu din cauza gropilor, fisurilor sau prabusirilor,
  • circulatia ingreunata din cauza blocarii unor artere principale de circulatie,
  • cartiere marginase fara canalizare si cu strazi realizate din pietris tasat,
  • poluare ridicata din cauza prafului de pe strazi si a marilor poluatori industriali (in mod deosebit cele
  • doua centrale termice),
  • indisciplina in trafic, generata de faptul ca Politia romana nu si-a schimbat comportamentul

Prefera in continuare sa stea la panda, pentru a vana eventuale greseli la semafoare sau treceri de pietoni, in loc sa pedepseasca multitudinea de erori din trafic (parcari necorespunzatoare, depasiri ciudate, viteza ca pe circuite de curse, irascibilitatea conducatorilor auto, convorbirile telefonice in timpul mersului, comoditatea in semalizare intentiilor de mers etc.)

  • solutiile constructive alese pentru realizarea trecerilor de pietoni in sensurile giratorii sunt
  • necorespunzatoare, blocand circulatia
  • reabilitarea termica a locuintelor este inexistenta,
  • siguranta cetateanului lasa mult de dorit,
  • disciplina in constructii este ineficienta deoarece apar in continuare constructii neautorizate,
  • obiectivele turistice cu care s-a laudat actuala conducere a Primariei, in mod deosebit fantana
  • muzicala, nu-si justifica cheltuielile, deoarece timpul de functionare pentru publicul larg este foarte limitat,
  • gradina zoologica din Parcul Poporului a ramas in acelasi stadiu ca cel existent cu multi ani in urma oferind conditii de cazare neprietenoase pentru animale,
  • problema cainilor maidanezi nu s-a rezolvat, strazile orasului fiind pline de aceste animale care au devenit din ce in ce mai agresive,
  • actiunea de deszapezire din aceasta iarna a scos in evidenta grave carente administrative si organizatorice; numai incalzirea rapida a vremii ne-a salvat de prelugirea cosmarului creat de cantitatile mari de zapada,
  • cresterea numarului de autoturisme favorizeaza circulatia haotica si parcarea acestora in cele mai nastrusnice locuri; Primaria s-a dovedit neputincioasa si depasita de aceasta situatie,
  • lipsa de masuri pentru suplimentarea spatiilor verzi in oras si a locurilor de joaca pentru copii,
  • administrarea necorespunzatoare a pietelor si targurilor care nu permit accesul producatorilor directi in spatiile de comercializare, incurajand speculantii,
  • lipsa masurilor de incurajare a mediului de afaceri a dus la disparitia multor locuri de munca; din acest motiv, unele societati care fac parte din industria pe orizontala aferenta producatorului de
  • autoturisme FORD si-au deschis capacitati de productie si au creat locuri de munca in alte orase,
  • realizarea unor lucrari pe care s-au cheltuit sume mari de bani, pentru perioade limitate de timp; spre exemplu, desi se stia de mult timp de pasajul suprateran, s-au cheltuit multi bani pentru reabilitarea caii de rulare a tramvaiului si pentru plantarea gazonului pe spatiul dintre sensurile de circulatie.

Avand in vedere ca aceste investitii au fost distruse, putem considera ca banii au fost cheltuiti in zadar.

  • incapacitatea unor furnizori de utilitati si a primariei de a se pune de acord in privinta lucrarilor pe care le au de realizat in momentul in care o strada intra in reparatie. La scurt timp de la terminarea lucrarilor, apar acesti furnizori care sparg iar strada, fie pentru inlocuirea conductelor de alimentare cu apa, fie a retelei de canalizare, fie pentru montarea un cablu pentru alimentare cu energie electrica, fie pentru inlocuirea retelelor de alimentare cu gaz metan, etc.Reparatiile executate dupa aceste lucrari sunt jalnice si distrug iarasi strada abia reparata.

Constatam ca multe din asteptarile craiovenilor au ramas tot la nivelul de asteptare, iar promisiunile celor care au condus destinele Craiovei in acest mandat, au ramas tot la nivelul de promisiuni.

Mandatul care urmeaza sa se incheie, a esuat lamentabil. Uram noii conduceri a Primariei, careia publicul craiovean ii va acorda legitimitate in urma scrutinului din 10 iunie 2012 sa fie mai realista si sa se aplece cu mai multa responsabilitate asupra problemelor cetatenilor. Vremelnicii instalati in jiltul Primariei sa nu uite nicio clipa ca institutia pe care o conduc trebuie sa fie in slujba cetateanului, si nu invers”.