Ford va construi urmatoarea generatie a modelului Fiesta în Koln, Germania

Ford va construi urmatoare generatie a modelului Fiesta in Koln, Germania; flexibilitatea imbunatatita si actiunile eficiente asigura competivitatea

 

  • Fabrica de asamblare a Ford din Koln, Germania, va fi singura sursa de productie la nivel European pentru viitoare generatie a celei mai bine vandute masini de clasa mica din Europa, Ford Fiesta
    • Acordul inovativ cu sindicatele germane include reguli de munca mai flexibile si masuri eficiente care impreuna cu forta de munca talentata, cu productivitatea si nivelul ridicat al calitatii produselor uzinei din Koln vor asigura ca productia generatiei urmatoare a modelului Fiesta sa fie competitiva la nivel global
    • In ceea ce priveste investitiile, este de asteptat sa se faca reduceri de cost de cel putin 400 milioane de dolari in perioada 2017 – 2021 si acest lucru reprezinta un pas cheie in planul de transformare a Ford in Europa
    • Ford are in plan sa treaca la doua schimburi de lucru in fabrica de asamblare din Koln; orele de lucru si zilele de lucru flexibile vor permite fabricii sa opereze eficient in ceea ce priveste adaptarea productiei la cererea pietei
    • Fabrica de motoare din Koln va lucra in trei schimburi pentru a face fata cererii de motoare EcoBoost de 1,0 litri
    • Ford va internaliza anumite operatiuni care acum sunt realizate de catre furnizori, pentru a imbunatati in continuare eficienta costurilor
    • Vor fi create 500 de locuri de munca permanente la Centrul de Inginerie Ford din Koln
    • Acordul include de asemenea si prevederi legate de securizarea a aproximativ 24.000 de locuri de munca pentru angajatii Ford-Werke GmbH

 

Koln, Germania, 10 iunie 2014– Ford Motor Company a anuntat astazi ca fabrica sa de asamblare din Koln (Germania) va ramane singura sursa de productie din Europa pentru urmatoarea generatie a celui mai bine vandut model de clasa mica, Ford Fiesta.

Anuntul de astazi vine ca urmare a semnarii unui acord inovativ de investitii dintre Ford si reprezentantii sindicatelor germane. Acordul ia in calcul perioada 2017 – 2021 si este de asteptat sa aduca reduceri de cost de cel putin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodata peste 24.000 de locuri de munca pentru for Ford-Werke GmbH.

“Acest acord si decizia noastra de a construi urmatoarea generatie de Fiesta la Koln marcheaza un alt pas important in procesul de transformare a Ford Europa si subliniaza angajamentul nostru de a investi in productia competitiva de vehicule in Germania,” a declarant Stephen Odell, Presedintele Ford Europa, Orientul Mijlociu si Africa. “Am reusit sa negociem cu conducerea sindicatelor astfel incat sa atingem noi nivele de competitivitate in Koln care sa corespunda in acelasi timp calitatii si productivitatii recunoscute a acestei fabrici”.

In ceea ce priveste Koln, acest acord include ore si saptamani flexibile de lucru, precum si alte masuri– inclusiv internalizarea anumitor operatiuni asigurate momentan de furnizori–  care vor permite ca fabrica sa fie mai eficienta din punct de vedere al costurilor, asigurand totodata ca productia urmatoarei generatii a modelului Fiesta sa ramana competitiva la nivel global.

Aceste schimbari permit companiei Ford sa treaca la un program de lucru in 2 schimburi o data cu demararea productiei viitoare generatii de Fiesta pentru a face fata mai bine fluctuatilor generate de cererea pietei. Un al treilea schimb de lucru  se va adauga Fabricii de Motoare din Koln pentru a face fata cererii viitoare pentru motorul International al Anului 2012 si 2013, si anume motorul EcoBoost de 1,0 litri.

Noul acord permite o flexibilitate in productie fara precedent pentru Ford in Germania, existand inclusiv posibilitatea de a implementa ture suplimentare de lucru ziua in anumite conditii, pentru a raspunde cresterilor si scaderilor de cerere a pietei. In mod similar, numarul de ore de lucru pentru fiecare schimb de lucru poate fi de asemenea ajustat in plus sau in minus cu 30 de minute, dupa caz.

“Nu exista niciun dubiu asupra faptului ca forta noastra de munca din Koln este foarte talentata si ca produce modelul Fiesta la cel mai inalt nivel calitativ,” a declarat Barb Samardzich, Director Operatiuni, Ford Europa. “Acum, acest nou nivel de flexibilitate ne permite sa optimizam productia si sa construim intr-un mod mult mai eficient – creand practic o fabrica care se poate adapta schimbarilor in functie de cererea pietei.

“De asemenea, vom oferi si cursuri de formare in zonele cheie ale uzinei de asamblare, fapt ce le va permite angajatilor o mai larga paleta de optiuni pentru a face fata posturilor de munca din intreaga lor zona de activitate, oferind posibilitatea realizarii de operatiuni de fabricatie cu livrare prompta.”

Tot astazi s-a confirmat si faptul ca Centrul de Inginerie din Koln va continua sa ramana centrul cheie al companiei in ceea ce priveste dezvoltarea de masini de clasa mica. Ford a confirmat si ca in 2014 va adauga 500 de locuri de munca permanente, tinand cont de planul companiei de a lansa cel putin 25 de noi modele in Europa in urmatorii 5 ani.

Fabrica Ford din Koln a primit premiul “Lean Production Award 2006” din partea agentiei de consultanta Agamus Consult in cooperare cu revista Automobilproduktion, pentru ca in 2009 sa primeasca si un premiu de excelenta in productie, pentru actuala generatie Ford Fiesta, din partea Universitatii Tehnice din Berlin.

Modelul Ford Fiesta este cel mai bine vandut model sub- compact * din lume, iar in Europa este cea mai bine vanduta masina de clasa mica si numarul 2 cel mai bine vandut model la nivel general**. In 2013, un Ford Fiesta s-a vandut la fiecare 2 minute, iar fabrica din Koln a sarbatorit productia modelului Fiesta cu numarul 7 milioane. Astazi, modelul Fiesta construit la Koln se exporta in peste 60 de tari la nivel global.

* Conform datelor Polk pentru anul 2013
** Conform datelor oferite de Jato Dynamics din aprilie pana in prezent (2014)