Consiliului Național al Rectorilor (CNR) – la Universitatea din Craiova. Discuții dense despre evaluarea școlilor doctorale

IMG 20171008 112140 Consiliului Național al Rectorilor (CNR) – la Universitatea din Craiova. Discuții dense despre evaluarea școlilor doctorale poze

 

Evenimentul, organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale la Universitatea din Craiova, în perioada 06-08 octombrie a.c, i-a adus împreună pe rectorii universităților românești – membri CNR. Alături de aceştia, au fost invitați membri ai Guvernului României, inclusiv miniștrii Educației, CErcetării și Muncii, reprezentanți ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), ai Consiliului Naţional pentru Finanţarea Învăţământului superior (CNFIS), precum și reprezentanți ai partenerilor de dialog în domeniul învățământului superior – confederația sindicală Alma Mater și organizațiile studențești ANOSR, UNSR şi USR.

La conferința de presă de ieri au făcut bilanțul întrunirii  rectorul Universităţii din Craiova, prof. univ. dr. Cezar Spînu, Preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor, prof.univ. dr. Sorin Mihai Cîmpeanu și Gigel Paraschiv, secretar de stat în MEN.

a fost cea mai densă agendă a întâlnirilor rectorilor din Româna şi asta beneficiind de prezenţa ministrului Educaţiei Naţionale, a ministrului Cercetării şi a ministrului Muncii. “Am putut să luăm în discuţie o gamă largă de probleme cu care se confruntă învăţământul superior românesc. Nevoia de evaluare a şcolilor doctorale din România. Este vorba de 214 şcoli doctorale, care funcţionează în 56 de universităţi, la care se adaugă Academia Română. Am stabilit într-o manieră foarte clară cum şi când se va face evaluarea acestor şcoli doctorale. Am discutat şi despre cadrul legal, pentru că evaluarea şcolilor doctorale din România să poată fi făcută cât mai profesionist, cât mai echitabil şi cât mai rapid. Am continuat cu clasificarea universităţilor româneşti şi a ierarhizării programelor de studii. Am luat în discuţie un al treilea subiect şi anume cel despre  metodologia  de finanţare pentru anul 2018-2019. Am solicitat ministerului şi MEN a agreat ca finanţarea suplimentară să fie făcut 100% pe criterii de performanţă. Un lucru extrem de important. Am discutat despre metodologia de repartizare a locurilor bugetate, în funcţie de domeniile strategice de dezvoltare ale României. S-a prezentat o analiză a ceea ce s-a întâmplat în învăţământul superior românesc, în ultima perioadă. Referitor la şcolarizarea pe domenii la nivel de licenţe, masterat şi doctorat. Metodologia de repartizarea fondurilor de către statul român, trebuie să aibă la bază un fundament ştiinţific, lucru ce a fost prezentat în cadrul CNR, desfăşurat sâmbătă, 7 octombrie, la Craiova. Sigur că au fost extreme de importante prevederile aplicării legii cadru de salarizare în domeniul educaţiei. Unde suntem  şi ce se va întâmpla începând cu 1 ianuarie 2018. S-a mai discutat şi despre modul în care din fonduri europene pot fi susţinute programele de dezvoltare inteligente. Acest lucru s-a întâmplat ca o consecinţă firească a analizei ofertei educaţionale a universităţilor româneşti în raport cu cerinţele economice şi sociale”, a precizat președintele CNR, dr. Sorin Câmpeanu.