Concluziile Primei Conferințe de Dialog Social din Craiova

 

18518947 10154471356986524 510864300 o Concluziile Primei Conferințe de Dialog Social din Craiova poze

Vineri, 12 mai 2017. ora 15.00, la Centrul Multifunctional Craiova, a avut loc prima conferința EduBenefits organizată de Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă și Crucea Roșie Filiala Craiova, cu scopul de a îmbunătăți dialogul social între sectorul public și cel privat reprezentat de organizații neguvernamentale și mediul de afaceri.

A fost o dezbatere interesantă, ce a scos în evidența dorința foarte mare de a ne cunoaște și de a lucra împreună!

18493500 10154471358031524 1754256426 o Concluziile Primei Conferințe de Dialog Social din Craiova poze

 

Principalele concluzii au fost:

1. Organizarea în fiecare an, în lunile mai și octombrie, a Conferinței EduBenefits, cu scopul de a ne crea un cadru optim de inter-conectare. Obiectivul pentru următoarea conferință vizează un număr mai mare de participanți interesați de a comunica unii cu alții despre ceea ce facem și ceea ce am putea să facem pentru dezvoltarea comunității în care trăim, în special a educației.
Responsabili pentru organizare: Asociatia Română a Tinerilor cu Inițiativă și Crucea Roșie – filiala Craiova
Responsabili networking: Participanții la conferința din 12 mai 2017 vor aduce new entries 🙂
Termen: 27 Octombrie 2017

2. Realizarea unui calendar de activități comune de implicare comunitară. Reactivarea platformei de management al voluntarilor realizată de Centrul de Voluntariat Craiova (program ARTI) în 2006 și adaptarea ei nevoilor identificate în cadrul conferinței:

  • calendarul local al activităților de implicare comunitară
  • inscrierea directa a persoanelor care doresc să activeze ca voluntari
  • organizatii neguvernamentale din Craiova
  • firme implicate social din Craiova
  • propuneri de proiecte ce au nevoie de finanțare sau altă formă de sprijn
  • apeluri de finanțare și anunțuri de colaborare din partea companiilor locale sau a companiilor care vizează zona Craiovei pentru proiectele pe care le demarează
Responsabilități:
Realizarea platformei: Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă, Termen limită pentru transmiterea spre consultare: 8 iunie 2017
Transmiterea de sugestii de îmbunătățire a platformei: Participanții la conferință. Termen limită: 15 iunie 2017
Lansarea platformei: in mediul online Asociația Română a Tinerilor cu Inițiativă, pentru organizarea unui eveniment de lansare unde poate am aduce noi companii implicate social nu sunt identificate, până în prezent, resursele necesare – 22 iunie 2017.3 Continuarea activităților pe care le derulăm fiecare ținând cont de așteptările fiecărui actor:3.1 Mediul de afaceri
  • sustenabilitatea proiectelor pe care le propune un ONG colaboratorilor săi
  • realizarea la nivelul ONG-urilor a unei proceduri de tranziție de la o conducere la alta pentru a se menține relațiile consolidate în mandatele anterioare
  • realizarea unei etape de follow-up după finalizarea proiectelor derulate cu sprijinul companiilor prin: raportare succinta, fotografii, impresii
  • formularea de propuneri de colaborare de tipul win-win care să fie pliate pe nevoile sau interesele companiilor targetate
  • aducerea în prim plan a valorii adăugate pe care o aduce proiectul comunității locale (exemplul discutat fiind cel al Balului Bobocilor care este văzut de către organizațiile studențești ca un mijloc de recrutare a noilor voluntari, dar și ca exersare a abilităților manageriale ale organizatorilor în vederea dezvoltării de noi competențe necesare în domeniile pe care le studiază)
3.2 ONG-urile
  • o comunicare directă a disponibilității de implicare comunitară a companiilor
  • o declarare publică a domeniilor de interes în  ceea ce privește finanțarea din partea companiilor pentru a evita situații de incompatibilitate a priorităților celor 2 potențiali colaboratori
  • în cazul în care sunt identificate situații neconforme cu așteptările potențialului finanțator acesta să transmită aceste aspecte pentru ca ele să se regleze, iar fundraiserul să învețe ceva din acea experiență
  • companiile să fie deschise în a realiza un transfer de know-how către sectorul non-profit
3.3 Sectorul public:
  • încurajarea dialogul social între principalii actori
  • furnizarea de propuneri de îmbunătățire a politicilor publice
  • introducerea datelor despre existența ONG-urilor în platforma CONECT
  • răspuns la solicitările transmise pentru îmbunătățirea dialogului instituțional.
 4. Lansarea oportunităților de voluntariat corporatist prin platforma naționalăEduCab, inter-instituțională, inter-disciplinară lansată în 2015, cu scopul de a crește capacitatea bibliotecilor publice de a răspunde nevoilor locale, catalizând resurse educaționale pentru activarea unor mecanisme de dezvoltare durabile în comunități.
Responsabil: Alexandra Alina Popa, EduCab – 0727 302 039
Termen: Luna iunie – prima etapa de realizare a contactului între voluntarii din companii și bibliotecile din Dolj5. Lansarea RECOMPENS (Recunoașterea COMPaniilor locale Naționale implicatE Social).
Prin acest apel, organizațiile neguvernamentale din toată țara vor putea să nominalizeze companii locale  private care sunt implicate social din următoarele domenii de activitate:
  • educație (școli, centre de limbi străine, centre de activități pentru copii, săli de dans, centre de aikido, centre de formare profesională alte  tipuri de servicii educaționale),
  • casa (firmă de proiectare, servicii peisagistice, design interior),
  • dezvoltare personală (terapie de familie, psihologie ocupațională, ateliere de dezvoltare personală),
  • activități de petrecere a timpului liber (agenții de turism, locuri de joacă, panouri de cățărări, centre de aventură, karting, orice alte tipuri de activități similare)
  • activități sportive (sali de fitness, centre sportive outdoor, alte tipuri de activități similare)
  • magazine (de jucării sau alimente bio)
  • servicii medicale (clinică medicală, servicii de îngrijire la domiciliu, servicii de recuperare medicală)
  • servicii pentru evenimente (firmă de organizare evenimente, florării, servicii fotografice, cofetării)

Companiile selectate ca urmare a nominalizărilor primite vor primi un Certificat de Implicare Socială și vor fi incluse în oferta Cardului de Beneficii extra-salariale EduBenefits cu o ofertă proprie!

Apelul este deschis pentru întreaga țară, cu excepția județului Dolj, patenerii find deja selectați.
Termen: Apelul este deschis în perioada 12 mai – 12 iunie 2017.

Fotografii disponibile pe Pagina de Facebook a evenimentului