ClearAir-Cv. Împreună pentru toţi

165141744 271231881178480 3101443072458059066 n ClearAir Cv. Împreună pentru toţi poze

Asociația pentru Educație Sud Vest Oltenia EDUCOL împreună cu o echipa de voluntari de la OMV Petrom, Departamentele de Fizică și Comunicare, jurnalism și științe ale educației din cadrul Universității din Craiova și Centrul Meteorologic Regional Oltenia din cadrul Administraţiei Naţionale de Meteorologie vă invită la conferinţa de închidere a proiectului de voluntariat ClearAir-Cv care se va desfăşura în mediul on-line luni, 29.03.2021, ora 12:00.

Proiectul de voluntariat sponsorizat de OMV Petrom a fost câștigat în cadrul competiției interne Campionatul de Voluntariat, ediția 2020 și a beneficiat de un buget de 3000 euro. Proiectul și-a propus dezvoltarea unei rețele independente de senzori și stații meteo în scopul determinării calității aerului respirat de locuitorii Craiovei și conștientizării populației cu privire la importanța vremii și a calității aerului pentru sănătatea acesteia.

Echipa de implementare a proiectului a cuprins 10 studenți coordonați de 5 cadre didactice ale Universității din Craiova, cinci voluntari OMV Petrom, doi voluntari de la Centrul Meteorologic Regional Oltenia.

În cadrul acestui proiect au fost obținute următoarele rezultate:

  1. Realizarea unei rețele urbane independente, alcătuită din 3 stații meteorologice și 13 senzori de particule, utilizată pentru realizarea unor măsuratori meteorologice și de determinare a calității aerului
  2. Realizarea unui site web cu pagină de Facebook asociată care furnizează la liber, pentru comunitatea locală, informații legate de măsurătorile efectuate de senzorii și de către stațiile meteo
  3. Organizarea unei campanii de conștientizare a publicului larg despre importanța stării vremii și a calității aerului pentru sănătate în trei etape: prima a vizat studenții de la Fizică și a avut ca scop învățarea modului de realizare a unui senzor de particule, a doua a avut ca adresabilitate liceenii craioveni sub sloganul „Adoptă un sensor!” și a treia s-a adresat publicului larg având ca slogan „Tu știi ce respiri?”