Bannerele interzise – Solomon vrea exclusivitate pe stâlpii din Craiova

bannerbasescu Bannerele interzise   Solomon vrea exclusivitate pe stâlpii din Craiova poze

Primăria Craiova a dat jos bannerele stradale publicitare din oraş, pe viitor singurele articole de acest gen permise fiind cele ale municipalităţii. Primarul Antonie Solomon spune că a luat măsura pentru “confortul vizual” al craiovenilor şi pentru a îmbunătăţi imaginea oraşului.  Potrivit unui comunicat al primăriei, bannerele publicitare au fost date deja jos de pe stâlpii de iluminat public, pe viitor cei interesaţi de publicitate stradală pe stâlpii primăriei fiind nevoiţi să se mulţumească doar cu panouri de mici dimensiuni. Bannerele sunt rezervate municipalităţii care poate ridica pe stâlpi şi pe mai departe, pe o perioadă de maximum două săptămâni, asemenea materiale publicitare “care vor avea ca scop promovarea acţiunilor municipale, de interes public local sau de interes naţional”, arată comunicatul primăriei Craiova.

“Publicitatea stradală din municipiul Craiova va suferi modificări importante în perioada următoare. Măsura este iniţiată de Instituţia Primarului municipiului Craiova şi urmăreşte alinierea publicităţii stradale a oraşului la legislaţia actuală şi la normele europene în vigoare. Pentru că publicitatea stradală şi urbană este inclusă noţiunii de estetică a oraşului, nevoia de promovare şi identificare a unei afaceri sau a unei activităţi comerciale va trebui să urmeze reguli stricte.
Dn dorinţa de a oferi craiovenilor un  confort vizual şi un cadru urbanistic modern pentru un oraş european, Instituţia Primarului municipiului Craiova evaluează în această perioadă starea publicităţii stradale din oraş, pentru a lua măsurile legale ce se impun.
O primă dispoziţie, în acest sens şi care a fost deja pusă în aplicare în aceste zile a constat în ridicarea bannerelor publicitare de pe stâlpii de iluminat public stradal, acest sistem de publicitate urmând să fie înlocuit în viitor de panouri publicitare standard, de mici dimensiuni.
Prin acest demers, municipalitatea craioveană doreşte înlăturarea sau intrarea în legalitate a diferitelor medii de afişaj publicitar. Măsura este destinată să ofere un confort vizual şi o imagine urbană modernă municipiului Craiova şi face parte din strategia de îmbunătăţire a imaginii oraşului.
Excepţie de la această regulă vor face bannerele ce vor fi amplasate pe termen determinat, de maximum 14 zile şi care vor avea ca scop promovarea acţiunilor municipale, de interes public local sau de interes naţional”, precizează comunicatul.

În plus, primăria Craiova pare să fi declarat război şi celorlalte forme de publicitate stradală, declanşând un  inventar al acestora pentru depistarea celor amplasate ilegal. “Agenţii economici care deţin instrumente de promovare urbană (totemuri, panouri, indicatoare de amplasament,  etc) şi nu posedă autorizaţie sunt obligaţi să se adreseze serviciului specializat din cadrul primăriei pentru a intra în legalitate.
În caz contrar, după primirea avertismentelor de către agenţii economici, inspectorii din cadrul primăriei vor dispune anularea, înlăturarea şi demolarea tuturor acestor elemente de publicitate stradală ilegale.
Afişajul stradal în municipiul Craiova se face exclusiv în spaţiile special destinate, după obţinerea autorizaţiilor necesare, achitarea taxelor de publicitate şi a taxelor de afişaj. Orice încălcare a acestor dispoziţii se sancţionează conform legii”, mai arată comunicatul primăriei Craiova.

Primarul Antonie Solomon spune că bannerele au fost interzise pentru că obturau vizibilitatea participanţilor la trafic şi stricau imaginea oraşului. „Ne dorim un oraş curat, dar uităm deseori că această curăţenie depăşeşte ideea de stradă curată, spaţii verzi, trotuare curate. Publicitatea urbană aduce multe beneficii, dar mai trebuie şi acel „bun simţ” în ce priveşte aşezarea şi respectarea unor standarde de estetică urbană. Pentru a nu crea un haos al simbolurilor publicitare, cei care doresc să-şi facă publicitate pe domeniul public vor trebui să respecte un sistem de referinţă, o ordine şi logică. De aceea, am preferat să renunţăm la bannere amplasate traversal peste străzile principale, care obturau vizibilitatea pietonilor şi conducătorilor auto şi confereau un aspect neplăcut oraşului”, a declarat Antonie Solomon, primarul municipiului Craiova.